![]() |
Τραγούδι του Πάσχα, Χρήστος Πανάγου Download & Streaming links αναμένονται Η Ανάσταση του Χριστού γεμίζει χαρά και αισιοδοξία κάθε άνθρωπο. Η μουσική παράδοση άρρηκτα συνδεδεμένη με τις λύπες αλλά και με τις χαρές της κοινωνικής ζωής, τραγουδάει την Ανάσταση του Χριστού. Όπως με τα "κάλαντα" αναγγέλλεται η Γέννηση του Χριστού, έτσι και με τα Πασχαλιάτικα τραγούδια ο χριστιανικός κόσμος αναγγέλει και διακηρύττει την Ανάστασή Του. Σε όλα τα μέρη της Ελλάδας συνετέθησαν όμορφα τραγούδια με βάση τους τοπικούς ρυθμούς και χορούς κάθε περιοχής. Το συγκεκριμένο τραγούδι της Πασχαλιάς έχει την καταγωγή του από την Κύπρο και τραγουδιέται σε Ήχο πλάγιο του Πρώτου της Ελληνικής Μουσικής (ο ίδιος Ήχος με τους Αναστάσιμους ύμνους, όπως το "Χριστός Ανέστη"). Ο διδάσκαλος Σίμων Καράς συνέλεξε, κατέγραψε και διέσωσε όλα αυτά τα Πασχαλινά τραγούδια. Από τη Συλλογή του Σίμωνος Καρά εμπνεύστηκαν και οι μαθητές του και ξανά- παρουσίασαν στο κοινό όλον αυτόν τον (ξεχασμένο) μουσικό μας πλούτο. Ένα από αυτά τα διαμάντια της μουσικής μας παράδοσης αποφασίσαμε κι εμείς να παρουσιάσουμε συνεργαζόμενοι με τον εκλεκτό δεξιοτέχνη και καθηγητή στο Κανονάκι, αγαπητό Μανώλη Καρπάθιο. Με τους εκλεκτούς συναδέλφους μουσικούς και τεχνικούς, σας τραγουδάμε "Άρχοντες αγροικήσατε ...για να σας πούμε...το Χριστός Ανέστη"! Χρήστος Πανάγου Αθήνα 16 Απριλίου 2025
Σταμάτης Ζαφειρόπουλος, νέυ Χρήστος Πανάγου, θαμπούρα Μανώλης Καρπάθιος, κανονάκι Μιχάλης Ασίκης, πλήκτρα
Μουσική επιμέλεια, Μανώλης Καρπάθιος Η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο romana με ηχολήπτη τον Μιχάλη Ασίκη. Δημιουργικό, Δημήτρης Κατσουλάκος |
![]() |
Κώστας Γεροντίδης, Άνθρωπε. Download & Streaming Links https://orcd.co/gerontidis_anthrope Κατανυκτικό τραγούδι της Πάρου που συνήθιζαν να το λένε την περίοδο της Σαρακοστής στα Κυριακάτικα τραπέζια. Τα τραγούδια αυτής της κατηγορίας μιλούν για τη ματαιότητα των εγκοσμίων, την αξία της μετάνοιας, τη χαρά της νηστείας. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Ενορχήστρωση, Μιχάλης Ασίκης Στίχοι: (Λῃστὴς) (Ἠλίας) (Ληστής) |
![]() |
Μ. Παρασκευή... Η Σταύρωση του Χριστού και η εικόνα της Αγίας Μητέρας του κάτω από τον Σταυρό να θρηνεί... Η διδασκαλία της Εκκλησίας επισημαίνει ότι η Παναγία εγνώριζε τον σκοπό του Πάθους και γι'αυτό δεν "θρηνούσε" ως "απελπισμένη". Αντίθετα, στεκόταν κάτω από τον Σταυρό με ηρεμία και προσευχή, συμμετέχοντας στο σχέδιο της Θείας Οικονομίας. Η λαϊκή μούσα όμως ακολούθησε την υμνογραφία των ημερών αυτών. Στην υμνογραφία της Μ. Πέμπτης παρουσιάζεται "ποιητική αδεία" η Θεοτόκος ως "θρηνούσα γοερώς και το στήθος τύπτουσα". Γι'αυτό η λαϊκή μούσα δημιούργησε αντίστοιχα "μοιρολόγια" τα οποία τραγουδιούνταν την ημέρα εκείνη. Οι στίχοι είναι Λόγιας προέλευσης και εμφανώς επηρεασμένοι από την υμνογραφία της εκκλησίας. Η συλλογή και καταγραφή των μελωδιών αυτών από όλα τα μέρη της χριστιανοσύνης οφείλεται στον ακάματο διδάσκαλο Σίμωνα Καρά. Ο μακαριστός διδάσκαλος αφιέρωσε τη ζωή του στην εν γένει συλλογή και ηχογράφηση των τραγουδιών της ελληνικής - ρωμαίικης παράδοσης. Μέρος αυτής της παράδοσης αποτελούν και τα συγκεκριμένα "μοιρολόγια". Η διάσωση και διάδοση των μελωδιών αυτών οφείλεται στον σεβαστό διδάσκαλο. Στο πλούσιο αρχείο του βρήκαν πολύ υλικό οι μαθητές του οι οποίοι πραγματοποίησαν το όραμά του για την αναγέννηση της σπουδής και μελέτης στην πλούσια μουσική παράδοσή μας. "Τιμή προς τον διδάσκαλον".
Παίζουν οι μουσικοί Η ηχογράφηση έγινε τον Απρίλιο του 2025 στο στούντιο romana με ηχολήπτη τον Μιχάλη Ασίκη |